دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶

برای اخذ مجوز فعالیت معافیت مالیات بر ارزش افزوده در منطقه چگونه باید اقدام نمود؟
- ابتدا ارائه نامه درخواست به مدیریت منطقه ویزه
- مراجعه به امور منطقه ویژه، اخذ و تکمیل فرم مربوط به صدور مجوز فعالیت
- اخذ تائیدیه دستگاه نظارت و سپس ارائه آن به امور منطقه ویژه به همراه سایر اسناد و مدارک لازم جهت صدور مجوز فعالیت
کد خدمات اضطرار دریایی 1550 در بندر امیر آباد به چه منظور اطلاع رسانی میشود؟
کد خدمات اضطرار دریایی 1550 در مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر امیر آباد بدون نیاز به پیش شماره جهت اطلاع رسانی حوادث مذکور در نظر گرفته شده است. و از طریق تلفن همراه و ثابت این چهار شماره جوابگوی نیاز اشخاص مضطر در دریا میباشد.
ایجاد طرح گردشگری دریایی و جستجو نجات از سوی سازمان بنادر به چه معنی است؟
بعلت افزایش روز افزون تعداد گردشگری دریایی در فصول خاص مهیا ساختن بستر مناسب از جهت تجهیزات دریایی وتعیین محدوه تحت پوشش و ارتقاع سطح ایمنی بالا مهمترین اهداف طرح میباشد.
منظور ازطرح ملی در جستجو نجات دریایی چیست؟
وظایف و دستورالعملهای مورد نیاز کلیه سازمانهای ذیربط شرکت کننده در عملیات جستجو و نجات دریایی می باشد. از اهداف این طرح دو عامل بسیار مهم هستند.
( ارتباط سریع و مطمئن و آموزش نیروی انسانی ) . سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران متولی طرح ملی جستجو و نجات دریایی بوده و در صورت بروز سوانح دریایی که منجر به صدمات انسانی و غیره میشود کلیه اقدام لازم را برای به حداقل رساندن تلفات جانی و مالی آن بعمل می آورد.
منظور از سانحه دریایی (Marine Casualty) چیست؟
رویداد و یا زنجیره ای از رویداد ها در رابطه با عملیات دریایی مربوط به شناور ها، تجهیزات و تأسیسات، که حاصل و نتیجه آن می تواند هر یک از عوامل ذیل باشد:
• مرگ و میر و یا مصدومیت جدی و وخیم انسان
• از دست رفتن انسان (مانند آدم به دریا)
• غرق شدن، از دست رفتن و یا ترک شناور توسط خدمه
• هر گونه خسارت ساختاری به شناور بگونه ای که منجر به تخریب و انهدام شناور و یا تأسیسات و تجهیزات گردد.
• برخورد، به گل نشستن، تصادم و از کار افتادگی شناور
• هر گونه خسارت وارده به ساختار خارجی و داخلی شناور بگونه ای که ایمنی شناور و یا شناور های اطراف و افراد را بصورت جدی به مخاطره بیندازد.
• خسارت جدی بصورت بالفعل و یا بالقوه به محیط زیست که حاصل صدمه به یک و یا چند شناور بوده و یا نتیجه به آب انداختن کالاهای خطرناک شناور سانحه دیده باشد.
وظیفه کمیته بررسی سوانح دریایی چیست؟
وظیفه کمیته بررسی سوانح دریایی فارغ از تعیین و شناسایی مقصر یا مقصرین بروز سانحه، تحلیل و ارزیابی عوامل بروز یک سانحه دریایی بوده و صرفا در راستای پیشگیری از وقوع سوانح دریایی مشابه در آینده اقدام می نماید.
منظور از درس های آموختنی از سوانح دریایی چیست؟
نتایج بدست آمده از بررسی یک سانحه دریایی و عوامل بروز آن، که بمنظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه حائز اهمیت و مورد توجه می باشد.
هدف از بررسی سوانح دریایی چیست؟
پیدا کردن علل و عوامل مستقیم و غیر مستقیم در بروز سوانح دریایی و کسب درس های آموختنی جهت جلوگیری از بروز موارد مشابه در آینده و ارائه پیشنهادات در راستای بالا بردن ضریب ایمنی شناور ها
تحویل آب به کشتی ها در اسکله چه فرآیندی دارد؟
کشتی های متقاضی دریافت آب بایستی با هماهنگی نماینده خود نسبت به تکمیل نمودن فرم درخواست آب اقدام نموده و مراحل قید شده در فرم مذکور را انجام دهند.
برای تحویل مدارک ورود و خروج کشتی به کجا مراجعه کنیم؟
جهت انجام امور مربوط به ورود و خروج کشتی ها بایستی به اداره امور دریایی واقع در ساختمان برج کنترل بندر مراجعه نمایید.
برای تعویض موتور قایق چه اقدامی انجام دهیم ؟
1- درخواست مالک و تکمیل فرم مربوطه 2- تعویض تحت نظارت و تایید مؤسسه رده بندی 3-تعویض مدرک 4- پرداخت هزینه و ارائه اصل فیش
برای ثبت شناور جت اسکی و انواع قایقهای تفریحی ، ورزشی و صیادی ، چه مدارکی مورد نیاز است ؟
1- درخواست متقاضی 2- دارا بودن حداقل 18 سال برای متقاضی و ارائه مدارک شناسایی برای اشخاص حقیقی / حقوقی3- ارائه اسناد ( شامل اسناد محضری یا فاکتور خرید )مبنی بر مالکیت بدنه و موتور قایق 4– اخذ گواهینامه ی ایمنی از مؤسسات رده بندی 5– اصل فیش واریزی حق ثبت .
برای پیگیری امور ثبت و بازرسی انواع شناور ( کشتی – لنج – قایق و شناورهای تفریحی – ورزشی جت اسکی و ..) چه اقدامی انجام دهیم ؟
مراجعه به واحد ثبت و بازرسی شناوران بندر امیرآباد به آدرس : بهشهر - بندر امیرآباد - ساختمان قدیم گارد – اداره ثبت و بازرسی شناوران – صندوق پستی 333 – کد پستی 93555-48541 تلفن :34623508-011 و 4-34623001-011 دورنگار 34623006- 34623508