سازمان بنادر و دریانوردی کلیه امور حمل و نقل ریلی در داخل بنادر از سوزن ورود تا سوزن خروج را به عهده خواهد گرفت .
به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیر آباد
دکتر محمدعلی حسن زاده معاون امور بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در
نشست هم اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بندر امیرآباد با بیان این مطلب گفت :
سازمان بنادر با تدوین سیاستهای راهبردی و تشکیل اداره کل لجستیک و حمل و نقل چند
وجهی ، هدف افزایش سهم ریل از ترافیک بنادر را با جدیت دنبال می کند .
وی با اشاره به اینکه
باید سهم حمل و نقل ریلی کشور افزایش یابد خاطر نشان کرد ؛ این بخش باید کریدور
شمال - جنوب فعال شده و فعالیت بیشتری در این بخش انجام دهد.
دکتر حسن زاده با بیان اینکه با توجه به زمان و ظرفیت باید مساله ارزانی
در حمل و نقل مورد توجه باشد خاطر نشان کرد : در این بخش و جابه جایی ریلی درون
بندری و برون بندری همچنان با توجه به گرانی موجود با مشکل مواجه هستیم.
معاون اموربندری واقتصاری سازمان بنادر و دریانوردی، اتصال ریل
به بندر
را بعنوان یک عامل مهم استراتژیک برای توسعه و رونق ترانزیت یاد کرد و گفت: هر ریلی
که به بندر وصل شود باید قابلیت دسترسی مشتریان به بندررا داشته و به پس کرانه بار
و مسافر برسیم.
دکتر حسن زاده با اشاره به ترانزیت و جابه جایی کالا براساس هزینه و مسافت افزود: با
افزایش مسافت، هزینه هم در مسافتهای جادهای بالا میرود که در برخی موارد به
صرفه نیست و
در این بخش توجه به حمل و نقل ریلی میتواند به صرفهتر باشد.
معاون امور بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قابلیتهای بندر امیرآباد گفت : ظرفیتهای خوبی
که این بندر در شمال کشور دارد این بندر باید به عنوان هاب منطقه خزر باشد .
وی حمل و نقل چندوجهی را از موارد مهم و قابل توجه دانست و ادامه داد: اتصال ریل
به بندر دارای اثرات مهمی برای ترانزیت کالا است و باید این بخش توسعه یابد.
دکتر حسن زاده گفت: به زودی در بندرامیراباد با بهره برداری از رو رو ریلی، شاهد توسعه
در این بخش و رشد اقتصادی مناسب هستیم و اشتغال لازم ایجاد میشود.