سه شنبه ۲۵ اَمرداد ۱۴۰۱
 
پیام مدیر کل بندر امیرآباد به مناسبت فرارسیدن روز ملی دریای خزر سرمایه گذاری بیش از 19 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندرامیرآباد / احصاء چالش های سرمایه گذاری در بندرامیرآباد / رویه جدید سازمان بنادر درخصوص سنجش صلاحیت شرکتهای سرمایه گذار / ضرورت تعیین تکلیف بازنگری قراردادهای سرمایه گذاری در موعد مقرر بندرامیرآباد یکی از برنامه های استراتژیک دولت جهت راه اندازی کریدور شمال – جنوب / ایران به دنبال جایگزین کردن مسیر بنادر شمالی برای ترانزیت کالا با کشورهای حوزه CIS / تأکید بر تسهیل فرآیند های صادراتی کالا / ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس پیام تسلیت مدیرکل بندرامیرآباد به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی پیام تبریک مدیرکل بندرامیرآباد در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار پیام مدیرکل بندرامیرآباد به مناسبت بازگشت پیکر مطهر سردار شهید حاج رحیم کابلی موفقیت اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد در ممیزی مراقبتی سالانه برگزاری مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان در بندر امیرآباد سومین قله مرتفع ایران زیر پای کوهنوردان بندرامیرآباد تقدیر از همیاران ناجی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد
موانع را در راه توسعه حمل و نقل ریلی برمیداریم
مدیر کل بازرگانی بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی در نشست هم اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بندر امیرآباد گفت: با داشتن 11 هزار کیلومتر ریل در کشور در حوزه ریل و حمل و نقل ریلی با روند رو به رشد مواجه هستیم.

غلامرضا نجفی میزان جابجایی خط ریلی کشور براساس برنامه ریزی انجام شده به ۴۵ میلیون تن می‌رسد و در این بخش سهم حجم جابجایی کالا از طریق خط آهن از ۱۲ درصد فعلی به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 نجفی گفت: ایجاد اشتغال، افزایش امنیت، کمک به توسعه صادرات و درآمدهای مستقیم ترانزیت از منافع ملی ترانزیت ریلی در کشورها است خاطر نشان کرد ؛ با  تلاش‌های فراوانی که برای استفاده از حمل و نقل ریلی انجام شده هم اکنون براساس سیاست‌های انجام شده حمل و نقل ریلی به عنوان اولویت اول مطرح است و باید قوت یابد.

نجفی با اشاره به وجود هشت مرز ریلی در کشور گفت: حمل و نقل ریلی حمل و نقل سبز است و اکنون جلوتر از حمل و نقل جاده‌ای است که باید توسعه یابد.

وی سرعت، تعرفه حمل و قابلیت اعتماد را از جمله نیازهای مهم مشتریان اعلام کرد و یادآور شد: با افزایش سرعت سیر قطارها می‌توانیم زمان و هزینه را مدیریت و مقبولیت این حمل و نقل را ارتقا دهیم.

نجفی با بیان اینکه بندر امیرآباد با اتصال به ریل می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه حمل و نقل  در کریدور شمال-جنوب باشد؛ گقت: تبدیل شدن بندرامیراباد به هاب متطقه ای غلات ظرفیت مهم این بندر است.

مدیرکل بازرگانی بین‌الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: موانع زیادی در راه حمل و نقل ریلی وجود دارد اما این به معنای توقف در این بخش نیست و نیازمند تلاش مضاعف برای ترانزیت کالا هستیم و باید به چشم‌انداز ترسیم شده برای سهم ۳۰ درصدی از راه آهن و ترانزیت ۳۰ میلیون تن کالا در سال‌های آینده برسیم.

نجفی افزود: پتانسیل حمل و نقل ریلی در کشور وجود دارد و باید بدانیم مشتری به دنبال چیست و برای توسعه ترانزیت، نیاز تعریف کنیم.

۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۵۵
کد خبر : ۴۱,۰۰۴