پنج شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۴۰۱
 
جذب ۸۰ میلیارد تومانی اعتبار دولتی برای توسعه بندر امیرآباد دیدار مدیرکل بندرامیرآباد از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران برحمایت و ارائه خدمات در حوزه های مختلف به ایثارگران تأکید کرد حمل و نقل ریلی بندرامیرآباد بر اساس برنامه های مدون و جاری توسعه می یابد / بندرامیرآباد به دنبال ثبت رکوردی چشمگیر در حوزه حمل و نقل ریلی بازدید فرماندهی یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر امیرآباد و نکا رشد 115 درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد / تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها / کریدور شمال-جنوب؛ مسیری موثر برای کم اثر کردن تحریم ها پیام مدیر کل بندر امیرآباد به مناسبت فرارسیدن روز ملی دریای خزر سرمایه گذاری بیش از 19 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندرامیرآباد / احصاء چالش های سرمایه گذاری در بندرامیرآباد / رویه جدید سازمان بنادر درخصوص سنجش صلاحیت شرکتهای سرمایه گذار / ضرورت تعیین تکلیف بازنگری قراردادهای سرمایه گذاری در موعد مقرر بندرامیرآباد یکی از برنامه های استراتژیک دولت جهت راه اندازی کریدور شمال – جنوب / ایران به دنبال جایگزین کردن مسیر بنادر شمالی برای ترانزیت کالا با کشورهای حوزه CIS / تأکید بر تسهیل فرآیند های صادراتی کالا / ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس پیام تسلیت مدیرکل بندرامیرآباد به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
برای افزایش صادرات باید عملیاتی اقدام کنیم
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران با بیان این که سه استان شمالی ید واحده هستند، گفت: جلسات متعددی را به عنوان بخش خصوصی در سه استان داریم و نگاه استانداری و نمایندگان سه استان هم واحد است.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی ؛ عبدالله مهاجر اظهار کرد: با وجود این همه تعامل در بخش دولتی و بخش خصوصی، مشکل کجاست وقتی که همه از صادرات حرف می زنیم و دولت هم چنین نگاهی را دنبال می کند و یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی صادرات است، در عمل یک پنجم ظرفیت صادراتی در شمال ایران از مسیر دریا مورد استفاده قرار می گیرد؟

وی افزود: اگر به وعده ها عمل نکنیم هیچ اتفاقی نمی افتد و همایش کاربردی نخواهد بود. باید در بحث صادرات عملیاتی اقدام کنیم. قطعا برندسازی یکی از مسائل مهم در بحث توسعه صادرات است. ما بررسی نکردیم چرا این برندسازی که مبنای موفقیت است اتفاق نمی افتد. علت این است که امروز در شرکت های کوچک با مشکلات زیادی مواجه هستیم و اگر این شرکت ها را در کنار هم قرار دهیم و موانع صادرات را برطرف کنیم، شرکت ها به سمت برندسازی حرکت می کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بین استان شمالی بارها تفاهمنامه امضا کردیم، اما وقتی به بخش عملیاتی رسیدیم موانع قانونی اجازه صادرات را نداد. به عنوان بخش خصوصی معتقدیم می شود به مرز 3 میلیارد دلار صادرات در برنامه ششم برسیم، مشروط بر این که موانع صادراتی برطرف شود. چرا باید بگوییم در سال 96 فقط 500 هزار تن صادرات داشتیم؟ باید ببینیم چه مشکلی داریم که وقتی تولید در حوزه های مختلف انجام می شود، در صادرات به نتیجه نمی رسیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: اگر می خواهیم به اندازه ظرفیت هم از ریل و هم از دریا و هم جاده ها استفاده کنیم لازمه اش این است که موانع صادراتی را برطرف کنیم. ما امروز در اتاق جنگ اقتصادی قرار داریم و دولت و ملت و بخش خصوصی چاره ای جز این نداریم که موضوع را حل کنیم.

مهاجر تصریح کرد: اگر می خواهیم بخش خصوصی را فعال کنیم، باید به این بخش اعتماد کنیم. بخشی خصوصی دلال نیست. به گفته رئیس جمهور هر وقت در اقتصاد با بخش خصوصی مشورت گرفته شد به نتیجه رسید. باید یک بار باور کنیم بخش خصوصی می خواهد در کنار دولت بماند.

وی افزود: امروز باید همه در کنار هم باشیم و دولت با اعتماد به بخش خصوصی به روشی که منطقی و علمی است برای توسعه صادرات عمل کند. اگر می خواهیم بنادر ما در حوزه صادرات فعال شود، قطعا لازم است یک سری کمک های یارانه ای و تسهیلاتی مناسب در نظر گرفته شود. اگر به این مسائل عمل نکنیم و تلاش های ما فقط در حد شعار و حرف زدن باشد اتفاقی نخواهد افتاد.

۲۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۷:۰۲
کد خبر : ۴۲,۹۹۷