پنج شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۴۰۱
 
جذب ۸۰ میلیارد تومانی اعتبار دولتی برای توسعه بندر امیرآباد دیدار مدیرکل بندرامیرآباد از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران برحمایت و ارائه خدمات در حوزه های مختلف به ایثارگران تأکید کرد حمل و نقل ریلی بندرامیرآباد بر اساس برنامه های مدون و جاری توسعه می یابد / بندرامیرآباد به دنبال ثبت رکوردی چشمگیر در حوزه حمل و نقل ریلی بازدید فرماندهی یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر امیرآباد و نکا رشد 115 درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد / تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها / کریدور شمال-جنوب؛ مسیری موثر برای کم اثر کردن تحریم ها پیام مدیر کل بندر امیرآباد به مناسبت فرارسیدن روز ملی دریای خزر سرمایه گذاری بیش از 19 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندرامیرآباد / احصاء چالش های سرمایه گذاری در بندرامیرآباد / رویه جدید سازمان بنادر درخصوص سنجش صلاحیت شرکتهای سرمایه گذار / ضرورت تعیین تکلیف بازنگری قراردادهای سرمایه گذاری در موعد مقرر بندرامیرآباد یکی از برنامه های استراتژیک دولت جهت راه اندازی کریدور شمال – جنوب / ایران به دنبال جایگزین کردن مسیر بنادر شمالی برای ترانزیت کالا با کشورهای حوزه CIS / تأکید بر تسهیل فرآیند های صادراتی کالا / ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس پیام تسلیت مدیرکل بندرامیرآباد به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
حمل و نقل ترکیبی در بنادر شمالی ایران گسترش یابد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بر ضرورت توجه به حمل و نقل ترکیبی برای توسعه فعالیت های بنادر شمالی تأکید کرد.

به گزارش واحد اطلاعات واخبار روابط عمومی؛ محمد محمدپور عمران در نشست پرسش و پاسخ فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران که در همایش بین المللی توسعه صادرات از دریای خزر برگزار شد، گفت: عمده جریان های اقتصادی دنیا دریاپایه است و اگر در حوزه دریا بخواهیم اقتصاد حمل و نقل را حذف کنیم به چند قرن قبل بازگشته ایم.

وی افزود: نزدیک به 25 هزار میلیارد دلار کالا در سال جابه جا می شود. از این میزامن حدود 40 درصد کالاها یک سرشان به آسیای جنوب شرقی ارتباط دارد. از سوی دیگر نزدیک به 40 درصد کالاها مربوط به اروپا است. این یعنی چند خط پررنگ و قوی را در مسیرهای جابه جایی کالا در دنیا مشاهده می کنیم. ایران در نقطه اتصال اروپا و آسیا قرار دارد، فقط جریان های کالایی آسیا پاسیفیک و آتلانتیس را نداریم. وقتی در مسیر دو سوم کالاهای قابل جابه جایی قرار داریم، باید سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد حمل و نقل دریای خزر را فقط در قالب ترکمن باشی و آستراخان و موخاچکالا و باکو تعریف کنیم، حداکثر سهم ما همین خواهد بود. اما اگر با بنادر بزرگ دنیا فعالیت های بنادر شمالی ما مقایسه شود و فراتر از این منطقه فکر کند رشد آن قطعی خواهد بود. راه حل این ماجرا هم حمل و نقل ترکیبی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که ما ناوگان پیری داریم، اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان در دنیا 10 سال و میانگین سن ناوگان ما 27 سال است که باید با اختصاص اعتبارات به بهبود این بخش کمک کنیم. ضمن این که باید دریاچه را با استفاده از فرصت رود ولگا در بخش جابه جایی ها به دریا تبدیل کنیم و کاهش تعرفه های بندری باید نظام جامعی داشته باشیم.

۲۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۷:۳۲
کد خبر : ۴۳,۰۰۲